Mountain Buzz banner
41 - 51 of 51 Posts
Verwijder de kartonnen kern uit toiletpapierrollen. Het toiletpapier komt dan uit het midden, het is niet nodig om het toiletpapier uit de verpakking te halen om het te gebruiken.

Voor de container gebruik ik een 2L lichtgewicht drybag in een heldere kleur, omdat deze ook wordt gebruikt als "hall pass".

Houd de tocht samen op de rivier. De beste regel is: als je de boot achter je niet kunt zien, ga dan in een wervel en wacht.

Neem bij rotsachtige runs met weinig stroming extra roeispanen mee (als je ze gebruikt).

Ik houd persoonlijk van voedselgroepen en schema's, maar wees ervan bewust dat er anderen zijn die dat echt niet doen.

Maak branddekens nat en houd ze nat in gebruik.

Gebruik bij het schoonmaken van vuurpotten minimaal water. Maak een pasta in plaats van een slurry (houdt roest tegen). Doe as uit de vuurpan in de vuilnisbak (Sorry noordwestelijke watersporters, naar mijn ervaring kost het opnieuw verbranden van vuurpanafval meer hout en creëert het meer afval, d.w.z. het werkt niet). As houdt ook geuren van afval tegen.

Als je de KP 's nachts laat staan, wees dan voorbereid om 's ochtends dode dieren eruit te vissen.

Trek ze niet aan in berengebied.

Neem extra zeep en bleekmiddel mee in aparte containers. Minimaliseer altijd het gebruik van zeep.

Neem alle soorten lijm mee die je kunt vinden.

Laat water bezinken voordat je het filtert.

Beperk verkenners tot 10 minuten of minder, alles wat langer duurt is op vele manieren contraproductief.

Wees 's ochtends klaar om de afwas af te drogen om de rivier op te gaan.

Als je in het kookteam zit, zet dan koffie klaar voordat iemand anders opstaat.

Zorg ervoor dat je de propaanflessen 's nachts en bij het inpakken volledig sluit.

Als je voor de lol over surfende kajakkers vaart, zorg er dan voor dat ze een solide rol hebben.

Het is al genoemd, maar probeer bij langere tochten de groepscommunicatie gaande te houden.

Ik bump dit omdat het een geweldige thread is, en we midden in het meerdaagse seizoen zitten.

Mijn twee centen. Zet de toon vanaf het begin. Nodig goede mensen uit in plaats van "mensen die varen". Stel de cultuur vast door jarenlang te varen, of bij de start van elke tocht (afhankelijk van hoeveel nieuwe mensen je op je tocht hebt). Praat over veiligheid, vermeld het punt dat iedereen helpt met het uitladen van boten voordat iemand een tent opzet. De kookploeg krijgt die nacht voorrang op de tentplaats.

Mijn meest recente les. Als de planning het toelaat, geniet dan van de laatste dag op de rivier. Neem de tijd. Haast je niet. Maak er een echte, volledige rivierdag van. Kampeer indien mogelijk bij de uitstap of een super korte rit van de uitstap. Haast je niet weg van de beste plek ooit. Vertrek langzaam. Helaas laten schema's dit niet altijd toe, maar ik zal mijn best doen om dit in elke toekomstige tocht op te nemen.

Meer riemen hoe beter... Geen reden om te weinig riemen te hebben. Tuig om te kantelen, kleding om te zwemmen. Dat is een motto dat in alle watersporters gehamerd moet worden. Breng altijd meer riemen mee dan je denkt dat je nodig hebt. De ruimte die ze innemen is minimaal en de kosten zijn minimaal. Breng gewoon extra mee. Bedank me later.

"Tarp Taco"... Hangt ervan af of je alleen kampeert of met een partner. Maar ik heb al meerdere keren onder de sterren geslapen. Dan begint het te regenen. Ik heb echter een zeil onder mijn paco pad gelegd dat groot genoeg was om mij en een andere persoon in te wikkelen. En ik was zo dankbaar. Want ik hou niet van een tent als het warm en vochtig is. Ik hou er echter ook niet van om nat te worden als ik slaap. Dus breng een zeil mee, leg je slaapsituatie bovenop het zeil. En als het regent, rol je dan gewoon in een "Tarp Taco", waarbij er minimaal regen op je spullen komt. En de wind kan je tent niet verpesten.

Slaap op je boot als je kunt...

Eerste keer raften in de Grand Canyon. Ik stapte van mijn boot, verplaatste mijn tent naar een camping. Toen zette ik de tent op. Na 4 of 5 nachten dit gedaan te hebben. Mijn beste vriend en ik keken elkaar aan en zeiden: waarom slapen we niet gewoon op de boot? Vanaf dat moment. We zetten de boot gewoon vast aan de wal met 2 touwen en ankers uit de bevestigingspunten. Toen zetten we onze slaap- en "kamp" op onze boot op. Dit werkte geweldig. Maar als het een situatie was waarin het een stel is, is dit misschien niet het beste om te doen. Maar het bespaarde ons een hoop tijd en ik sliep graag op de boot met het water en alles.

-Austen uit Austin

Bedankt allemaal. Mijn kleine bijdrage: als je een Partner Stove gebruikt, zorg er dan voor dat je een extra regulator van Partner-formaat in je reparatieset hebt.

Ik ben net terug van een 4-persoons, 12-daagse Main/Lower Salmon-trip. Dag 2, de regulator ontplofte. Ik wist niet dat ze dat konden. Ik had ALLES aan de Partner Stove kunnen repareren, BEHALVE de regulator. Een grote shout-out naar John T. van McCall. Coole gast. Heeft onze trip gered. Zei dat hij al 10 jaar een extra regulator in zijn reparatieset had, gaf ons zijn extra, vroeg ons om het door te geven.
.
Later die dag zag ik een 2-persoons packraftgroep die de eerste grote stroomversnelling van de Main aan het verkennen was. Stopte en zorgde voor de veiligheid voor hen. Ze waardeerden de extra veiligheid op de stroomversnellingen enorm. Rivierkarma en riviervriendelijkheid gaan een lange weg.

Een aanhangerband laten klappen en je uitrusting aan de kant van de snelweg laten staan om hulp te halen en al je kampeerspullen te laten stelen. Dan te blut zijn om ooit alles te vervangen en afhankelijk zijn van de uitrusting van je vriendengroep*.

Geweldige hack voor luieriken die niet van mensen op en naast hun boot houden: meld je aan als afvalbeheerboot.

Het is de groepsspullen die de meesten niet willen en die meteen worden uitgeladen - er is geen heen en weer gezeur van "waar op je boot is de...?" Ik vind het ook het gemakkelijkst om te tuigen en er is niets vies aan als je het goed doet.

Als je geen ochtendmens bent (mijn vrouw en ik zijn de zwakste schakel in de ochtend), is het het laatste dat wordt geladen, dus niemand kan oordelen of je de laatste bent die vertrekt.

Het extra gewicht is fijn aan het einde van de Grand.

Maar wees geen eikel - je moet nog steeds helpen met het uitladen van de groepsspullen van de andere boten.

41 - 51 of 51 Posts