Mountain Buzz banner

Nieuw-Zeeland Wildwater

1.8K views 16 replies 8 participants last post by  elreydelrio  
#1 ·
Hé Mountain Buzz,
Ik ben op zoek naar advies over de beste boot voor Nieuw-Zeelands wildwater. Mijn vriendin en ik willen er ongeveer een jaar naartoe verhuizen en ik zou graag zoveel mogelijk op hun rivieren willen varen in die periode. Ik overweeg packrafts om meer rivieren te openen, IK's voor een betere duurzaamheid en meerdaagse tochten, of eventueel een klein raft van minder dan 50 lbs. De ruimte is echter beperkt in de ruimbagage, aangezien ik ook al mijn andere boot-, backpack- en ski-uitrusting meeneem. We gaan ook in een busje wonen. Ik neig een beetje naar iets als de Sotar Rondel, omdat die duurzamer is dan een packraft, maar niet zo zwaar als een Hyside ducky of iets dergelijks. De prijs is ook een punt van zorg en de Sotar is zeer goed geprijsd, ongeveer de goedkoopste optie die ik overweeg zonder in PVC te komen, wat zwaar zou zijn en niet goed zou rollen. Hoe dan ook, als iemand ervaring heeft met peddelen daar, wat denk je dat het beste bij mij past op basis van hun rivieren? Even over mij: Ervaren gids, ik beschouw mezelf persoonlijk als een klasse 4 peddelaar qua vaardigheid. Ik wil zowel meerdaagse tochten als dagtochten maken en ik ben meestal hard voor mijn spullen, dus ik maak me zorgen over de duurzaamheid van packrafts zoals die van alpacka, en ik wil de ervaring op de rivier prioriteren boven een eventuele wandeling naar de instap. Bedankt bij voorbaat voor alle reacties, ik waardeer deze community altijd.

• Like
Reactions: MT4Runner
#10 ·
Ik zou voor een Alpacka Mage gaan en persoonlijk een paar gave packraft-trips maken.
Ik heb naar de Mage gekeken! Een van mijn zorgen is echter de duurzaamheid van de packraft op ondiepe, rotsachtige kreekruns (mijn favoriet). Heeft u er al een op zoiets getest? Ik ben meestal hard voor mijn spullen…

#7 ·
Ik ben jaloers. Ik was daar beneden in 2004, heb geen rivieren bevaren, maar heb wel veel gezeekajakt, wat ook geweldig was.
We willen zeker ook gaan zeekajakken als je goede ideeën hebt voor een tocht! Ik dacht dat het iets zou zijn om daar te huren of tweedehands te kopen, want ik ga geen opblaasboot meenemen op de open oceaan

• Like
Reactions: MT4Runner
#5 ·
Het klinkt alsof je gewoon een Waka Skuxx zou moeten kopen als je toch in de buurt bent :)

Ik woonde in NZ 2013-2014. Godverdomme wat een prachtig land. Ik woon in de PNW en het Zuidereiland is als het Olympic Peninsula op steroïden. Helaas deed ik niet veel wildwater toen ik daar was, maar ik heb in die tijd meer dan 1000 mijl gewandeld. Ook de trails gedaan. Het zeekajakken is geweldig, Abel Tasman komt in me op, maar de zandvliegen zullen zich tegoed doen aan je kont. Als je eenmaal een beetje weg bent van het strand, zijn er geen zandvliegen meer, maar ze zijn echt een horror.
Ik zou proberen contact te leggen met een paar wildwater-kiwi's en gezien hoe minzaam ze over het algemeen zijn, zullen mensen je ongetwijfeld de omgeving laten zien of je tips geven. Mijn enige opmerking zou zijn: toegang, als je in Nieuw-Zeeland in de bush bent, is het diep. Het is een groot land, maar er zijn niet veel wegen in de meer afgelegen gebieden. Toegang krijgen tot sommige runs zou naar mijn mening haalbaarder zijn met een packraft-achtige missie dan met zwaar rubber.

geniet van je verblijf!

#11 ·
Klinkt alsof je gewoon een Waka Skuxx zou moeten kopen terwijl je in de buurt bent :)

Ik woonde in Nieuw-Zeeland van 2013-2014. Godverdomme wat een prachtig land. Ik woon in de PNW en het Zuidereiland is als het Olympic Peninsula op steroïden. Helaas deed ik daar niet veel wildwater, maar ik heb er wel meer dan 1000 mijl gewandeld. Ook de trails gedaan. Het kajakken op zee is geweldig, Abel Tasman komt in me op, maar de zandvliegen zullen je kont opeten. Als je een beetje weg bent van het strand, zijn er geen zandvliegen, maar ze zijn echt een horror.
Ik zou proberen contact te leggen met een paar wildwater-kiwi's en gezien hoe vriendelijk ze over het algemeen zijn, zullen mensen je ongetwijfeld de omgeving laten zien of je tips geven. Mijn enige opmerking zou de toegang zijn, als je in Nieuw-Zeeland in de bush bent, is het diep. Het is een groot land, maar er zijn niet veel wegen in de meer afgelegen gebieden. Toegang krijgen tot sommige runs zou naar mijn mening haalbaarder zijn met een packraft-stijl missie dan met zwaar rubber.

geniet van je verblijf!
Dit is goed om te weten, bedankt man!

#6 ·
Ik heb het allemaal daar beneden. Ik zou mijn uiterste best doen om in de eerste plaats een Kiwi-meisje te vinden om mee te trouwen. Dan kun je alle boten en paragliders en surfplanken en jetski's en zeilboten en al het andere leuke speelgoed kopen nadat je je ranch hebt gevestigd. Lol! Ik weet zeker dat je daar kunt huren, lenen of kopen en het gemakkelijker kunt maken? Ik wou dat ik meeging!

#12 ·
Snap het allemaal. Ik zou proberen zo hard als menselijk mogelijk is om in de eerste plaats een Kiwi-meisje te vinden om mee te trouwen. Dan kun je alle boten en paragliders en surfplanken en jetski's en zeilboten en elk ander leuk speeltje kopen nadat je je ranch hebt gevestigd. Lol! Ik weet zeker dat je daar kunt huren, lenen of kopen en het gemakkelijker kunt maken? Ik wou dat ik ging!
Hahah, nou, ik heb een leuk meisje uit Rhode Island dat al te goed voor me is! Misschien in mijn volgende leven of wanneer ze beseft dat ze het beter kan😂

#8 ·
Ik heb in Raglan met de kajak gesurft!

Ben ook naar het Kiwi National Sea Kayaking Symposium in Orewa geweest.

Abel Tasman/Marahau is toeristisch, maar een echte aanrader vanwege de interessante zeestapels en kustkenmerken.

We waren in Punakaiki op een dag met weinig deining. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik niet naar binnen ben gepeddeld.

Ik heb niet in Fjordland gepeddeld, maar wou dat ik het wel had gedaan.

#9 ·
Ik heb in Raglan gekayakt!

Ben ook naar het Kiwi National Sea Kayaking Symposium in Orewa geweest.

Abel Tasman/Marahau is toeristisch, maar een echte aanrader vanwege de interessante zeestapels en kustkenmerken.

We waren in Punakaiki op een dag met weinig golfslag. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik niet naar binnen ben gepeddeld

Ik heb niet in Fjordland gepeddeld, maar wou dat ik het wel had gedaan.
Fiordland was waanzinnig. Ik heb twee dagen kunnen kajakken in de fjorden tijdens een kleine veerbootcruise. Het is verbijsterend hoe ruig dat terrein is. Steile kliffen met dicht beukenbos dat afdaalt in diep water. Als ik me goed herinner, hebben sommige gebieden in Fjordland de hoogste concentratie watervallen ter wereld als het regent. Een van de weinige gebieden in Nieuw-Zeeland waar ik de kiwi's 's nachts hoorde roepen.

#13 ·
Hell yeah, bedankt jongens voor de inzichten! Ik wil daar zeker gaan zeekajakken en ik denk er zelfs over om cursussen te volgen om gecertificeerd te worden om zeekajakken te begeleiden, aangezien ik daar in de staten wat ervaring mee heb. Mijn tijd op rivieren heeft me een afkeer van vlak water gegeven, maar ik hou nog steeds van de oceaan!

#14 ·
Hell yeah, bedankt jongens voor de inzichten! Ik wil zeker gaan zeekajakken als ik daar ben en ik denk er zelfs over om een paar cursussen te volgen om me te laten certificeren om zeekajakken te begeleiden, aangezien ik daar in de staten wel wat ervaring mee heb. Mijn tijd op rivieren heeft me een afkeer van vlak water bezorgd, maar ik hou nog steeds van de oceaan!
Ik heb je een bericht gestuurd met een paar handige links en andere info. Succes met je verhuizing! Als je een boot meeneemt naar Nieuw-Zeeland, zorg er dan voor dat je alle bioveiligheidseisen doorleest, die zijn behoorlijk streng.