Mountain Buzz banner

Favoriete camping/boot koffiekopje?

11K views 54 replies 34 participants last post by  mkashzg  
#1 ·
Ik probeer een koffiekopje te vinden dat een beetje warmte vasthoudt en de koffie niet naar metaal laat smaken. Ik ben niet enthousiast over het doen van echt hete dingen in plastic, maar het gaat niet in de magnetron, dus dat is alvast iets. Ik heb de neiging om te zetten met een trechter of een aeropress, en ik zet het per kopje. Wat zit er in je drybox/keukenkist of drybag? En hopelijk past het ook in een bekerhouder voor shuttle runs.

#7 ·
Tweede voor hydrofles.

Maar mijn vrouw en ik hebben allebei Yeti-beker-imitaties gekocht bij Walmart voor een Ruby Horsethief-trip. Ik was verbluft over hoe goed het werkte. Koffie was zelfs na een uur nog warm en het hield drankjes ook urenlang koel in een hitte van 104 graden. Merk was Ozark Trail.
Ik denk dat de kinderen in de chicom-fabriek de Ozark Trail-matrijs midden in een serie Yeti-bekers in de pers hebben geplaatst en ze goedkoop aan Walmart hebben verkocht. Ik gok dat Yeti een rechtszaak heeft aangespannen, dus de fabriek maakte een andere vorm van de buitenwand, zodat het geen directe imitatie was. Er waren een heleboel YouTube-video's over ze ~5 jaar geleden toen ze voor het eerst uitkwamen... inclusief thermische en destructieve (reciprozaag) tests op zowel Yeti- als OT-bekers... en ze zijn vrijwel hetzelfde voor $30 minder. Het zijn fantastische bekers en zijn ook mijn favoriete rivier en dagelijks gebruik voor koffie.

#9 ·
Hydro Flask of equivalent voor ochtendkoffie. De laatste kop gaat mee op de boot en blijft warm tot de lunch.

Voor wijn of cocktails heb ik een dubbelwandige roestvrijstalen beker van zes ounce die als espressokop werd verkocht. Hij heeft zelfs een deksel, zodat hij langzamer morst als ik hem omstoot.

#10 ·
Ik vind de Yeti Rambler fijn en gebruik hem, geen metaalsmaak die ik kan bespeuren, ja, hij is duur maar de deksels van de Ozark-bekers zijn naar mijn mening lang niet zo fijn in gebruik, is het enige YETI-ding dat ik leuk vind en dagelijks gebruik. Ik heb er een van 12oz die ik in een loterij heb gewonnen, heb hem geprobeerd voor whisky, maar eruit drinken voelt vreemd aan. Ik neem meestal een whiskyglas mee in een pelican voor dat doel.

FWIW, YMMV 😉

#17 ·
Koffie in de ochtend. Kan coozy 's nachts. 1 om het allemaal te doen

Dit is al jaren mijn aanpak. Ik heb altijd gedacht dat Yeti een deksel zou moeten maken dat op de colster geschroefd kan worden om hem te bedekken, behalve een gat om uit te drinken. Maar dan zouden ze je geen aparte beker voor je koffie kunnen verkopen

#19 ·
Ik drink graag bier uit een shotgun als ontbijt en neem een fles/flesje mee voor de lunch... lol

In alle ernst, yeti's, want ik krijg ze de hele tijd via mijn werk als relatiegeschenk en ze werken geweldig. Ik wou dat Engel een vergelijkbare beker maakte, want ik ben een beetje een anti-yeti-man... We hebben ook een paar roestvrijstalen bekers met enkele wand in de doos die we hebben verzameld van talloze fustenbekers op Gore Fest.

Wat je ook doet, laat je vrouw/partner je er niet van overtuigen om je favoriete Nalgene te gebruiken voor een bloodymary!

#52 ·
Ik drink graag bier als ontbijt en pak voor de lunch uit de fles... lol

In alle ernst, yeti's omdat ik ze de hele tijd via mijn werk krijg als relatiegeschenk en ze werken geweldig. Ik wou dat Engel een vergelijkbare beker maakte, want ik ben een beetje een anti-yeti man... We bewaren ook een paar roestvrijstalen bekers met enkele wand in de doos die we hebben verzameld van talloze fustbekers op Gore Fest.

Wat je ook doet, laat je vrouw/partner je er niet van overtuigen om je favoriete Nalgene te gebruiken voor een bloodymary!

Bekijk het
Ik gebruik een oude, geïsoleerde Bodum roestvrijstalen koffiemok, vooral omdat ik die had liggen die aan mijn koffiekopcriteria voldeed, en omdat hij onverwoestbaar is gebleken, zoals Grumman.

#20 ·
Ik denk dat Engel een vergelijkbare mok maakt als die van Yeti.

#22 ·
@MisterBob

Hete verdomme! Ik ga er een paar moeten halen en ze bekijken!

Bedankt voor de waarschuwing!!!
Zorg ervoor dat je het ons laat weten, ik kan geen foto zien die op de dop kijkt, het lijkt erop dat het een van die 180° flip dingen is met een klein gaatje.. Ik ben niet zo'n fan van engle koelers, maar de beker lijkt wel op een yeti, behalve de dop, daarom vind ik mijn yeti zo leuk...

#26 ·
Ik heb een Yeti...en de deksels zijn uitwisselbaar met mijn OT-bekers. Het is absoluut spatwaterdicht...als je de beker omkantelt, zal er geen koffie morsen, maar misschien een paar druppels.
Als je de beker heftig omkantelt, komt waarschijnlijk de hele dop eraf en morst hij net zoveel als altijd. Ik zou hem NIET in een rugzak stoppen als er enig risico is dat hij omvalt.

Als ze een schroefdop hadden, zou hij 99,9% lekvrij zijn. De Contigo-bekers die eerder in de thread zijn geplaatst, zijn absoluut lekvrij.

#27 ·
Ik heb een Yeti...en de deksels zijn uitwisselbaar met mijn OT-bekers. Het is zeker spatwaterdicht...als je de beker omkantelt, zal er geen koffie morsen, maar misschien een paar druppels.
Als je de beker heftig omkantelt, komt de hele dop waarschijnlijk los en morst hij net zoveel als altijd. Ik zou hem NIET in een rugzak stoppen als er risico is op kantelen.

Als ze een schroefdop hadden, zou hij voor 99,9% lekvrij zijn. De Contigo-bekers die eerder in de thread zijn gepost, zijn absoluut lekvrij.
Ik heb de mijne een keer op de grond laten vallen en de dop bleef zitten, had het niet verwacht, maar hij past vrij goed... Ik zou hem niet in een rugzak stoppen en verwachten dat hij blijft zitten

#29 ·
River Day Drankenschema en overgangen van vaartuigen... 10:00 koffie naar bier. 17:00 bier naar whisky. Met betrekking tot de andere thread over drankhouders voor paddleboten,,, dat is een mini-krijtzak in het midden die toevallig de perfecte maat heeft om een bierblikje in te houden. Ik heb het al een paar decennia. Het zit met een karabijnhaak aan de voorkant van mijn zwemvest.

Attachments

#32 ·
River Day Drankenschema en overgangen van schepen... 10:00 koffie naar bier. 17:00 bier naar whisky. Met betrekking tot de andere thread over drankhouders voor paddleboten,,, dat is een mini-krijtzak in het midden die toevallig de perfecte maat heeft om een bierblikje in te houden. Ik heb hem al een paar decennia. Hij wordt met een karabijnhaak aan de voorkant van mijn zwemvest bevestigd.
Je hebt de perfecte overgangsdrankplek om 10:00 uur gemist, namelijk koffie naar Guinness. Dan 10:30 Guinness naar bier.....dat is alles.

#30 ·
Ik ben een fan van de MiiR-producten. Ze werken goed. Een deel van de verkoop ondersteunt gemeenschaps- en milieuprogramma's, en personaliseren lasergravure voor ongeveer $ 10. Mijn persoonlijke favoriet is de old school stijl van de Camp Cup. Ik heb ook een hogere beker zonder handvat van hen met een morsbestendige deksel om onderweg te drinken.

#33 ·
Ik ben een fan van de MiiR-producten. Ze werken goed. Een deel van de verkoop ondersteunt gemeenschaps- en milieuprogramma's, en personaliseren met lasergravure voor ongeveer $10.
Mijn persoonlijke favoriet is de old school stijl van de Camp Cup. Ik heb ook een hogere beker zonder handvat van hen met een morsbestendige deksel om onderweg te drinken.

View attachment 78888 View attachment 78889
Camp Cup

Flip Traveler
De miir pourgami is misschien wel het kerstcadeau van mijn vrouw dit jaar, dat ding is gaaf, en staat op de tweede plaats na de aeropress, een goede pourover is een verdomd goede kop koffie.

#31 ·
Ik gebruik mijn Drinktanks pintbeker dagelijks op en naast de rivier. Koffie in de ochtend, dan water, dan cocktails... Op de rivier is het koffie, dan in de kapiteinskist tot het cocktailtijd is, want de biertjes zijn prima in blik. Hij past ook in een kleine zuiger, goed genoeg om hem op zijn plaats te houden op de kist in klasse 2-3 rapids.

#34 ·
Image

Geweldige koffiemok! De binnenkant is van keramiek, maar beschermd door kurk. Ik haat het om goede koffie weg te gooien omdat die koud is. Hierdoor kun je hem zonder problemen opwarmen in de magnetron. De kurk is ook een geweldige isolator die de koffie warm houdt en je handen niet. Uiteindelijk heb je een dom moment en gaat hij kapot, maar als hij kapot gaat, verandert hij weer in schors en klei en gaat hij terug naar de aarde, in tegenstelling tot de aluminium/plastic soorten. Het enige probleem is dat hij is gemaakt door een lokale vlotter/goede kerel en hij is inmiddels verhuisd en ik weet niet zeker of hij ze nog maakt. Zijn website staat nog online, dus ik hoop het.

#36 ·
Ik ben een fan van de Yeti-mok, de beker zelf lijkt hetzelfde te zijn als de Walmart-versie, maar de Yeti mag-deksel is geweldig - zeer mors- en spatwaterdicht, en de koffie blijft een paar uur warm. Ik vind mijn hydroflask fijn voor water, ik weet zeker dat het ook goed zou werken voor koffie. Ik vind de GSI Commuter ook fijn. Het is een metalen mok en een cafetière in één. Koffie blijft erg schoon zonder dat er koffiedik omhoog komt en blijft ook warm. Geweldig om onderweg je eigen koffie te zetten zonder je zorgen te hoeven maken over de koffiebehoeften van anderen.

#37 ·
Allemaal geweldige opties. Ongeacht het hebben van warme vloeistoffen aan boord is essentieel. Als het koud is, maak ik een extra thermoskan thee en drink de eerste op voor de overgangstijd naar echt bier gebrouwen in overeenstemming met de Duitse zuiverheidswet van 1516. De meeste "bieren" zijn nu alcohol gemaakt van rijst of maïs en op smaak gebracht voor "smaak". Verontreiniging van producten en consumptiegoederen is al lange tijd een probleem. The Poison Squad is een goede lezing die de problemen beschrijft.

#39 ·

Ik heb een oudere versie hiervan. Het deksel is hetzelfde en vrijwel morsbestendig. Houdt een grote kop koffie of een grote cocktail voor langdurig plezier. Houdt de temperatuur als een kampioen. Niet zeker over de nieuwe vorm. De oude is een cilinder en past in een (grote) bekerhouder in de auto, niet zeker of de nieuwe dat zou doen. De bredere basis van de nieuwe maakt hem echter waarschijnlijk stabieler op het dek van het vlot.