Ik schaam me en ben depressief dat ik met mijn Avon Scout met Carlisle-riemen vaar. Hij moet gezien worden met essen of Sitka-sparren. De klassieke oude roeikunstenaars stoppen er een voor een mee. Ik had 30+ jaar lang een set van 10' Swansons met mijn Domar, ze sleten nooit of kregen haaienbeten in de bladen. Ze werden met de boot verkocht en zijn nog steeds sterk. Swanson is een tijdje geleden gestopt. Gull maakt nog steeds roeispanen in Nieuw-Zeeland, maar ik kan er geen meer vinden in Noord-Amerika. Barkley Sound sloot een paar maanden geleden de deuren. Smoker en Sawyer zijn gefuseerd en de huidige voorraad is somber. De enige manier voor mij om momenteel essen Smokers te krijgen, is om ze rechtstreeks van de fabriek te bestellen, een paar maanden te wachten, een enorme verzendkosten te betalen of naar Oregon te rijden om ze op te halen. Geen van de winkels voor rivieruitrusting in Colorado heeft ze op voorraad. Ik ben me ervan bewust dat ik klink als een oude man die vasthoudt aan nostalgie in plaats van nieuwe technologie te omarmen. Misschien wel, maar ik omarm wel zelflozend vloeren en aluminium frames, dus ik ben niet hopeloos. Maar ik dwaal af. De dichtstbijzijnde roeikunstenaar voor mij is Songbird in Moab. Ik heb contact met hem gehad, maar heb mezelf er nog niet toe gebracht om tussen de 400-500 per roeispaan uit te geven voor een kunstwerk. Ik wil gewoon een functionele set houten roeispanen om mijn versleten boot te roeien. Ik vind de prijzen en het uiterlijk van de roeispanen bij Shaw and Tenney mooi, maar de verzendkosten vanuit Maine zijn astronomisch. Ik roei al een paar jaar met de 12' Avon Scout met 8 voet Carlisles die ik ook gebruik met mijn Hyside Mini-Max. Ik denk dat ik gelukkiger zou zijn met 8,5 voet roeispanen op de Scout. Met een zeer lage voorraad rivieruitrusting heb ik niet veel beschikbaarheid gezien van 8,5 roeispanen of assen van welk merk dan ook. Hoe dan ook, als een van jullie Buzzards deals kent voor 8,5 voet roeispanen, bij voorkeur van hout, laat het me dan weten.